نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: با توجه به توان و ظرفیت های موجود، باید حرف اول را در تولید گندم و دامداری در کشور بزنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آیت الله علماء در جلسه شورای زکات استان که با حضور برخی مدیران دستگاه های اجرای پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: خداوند آیات متعددی را در قرآن کریم راجع به زکات بیان فرموده و ما باید با توجه به اهمیت موضوع نسبت به توجه به مستمندان اهتمام لازم را داشته باشیم.
امام جمعه کرمانشاه افزود: توجه به امور محرومان مورد عنایت خداوند متعال می باشد و ما هم به عنوان بندگان خداوند باید این گونه عمل نماییم، زیرا اگر همه زکات خود را پرداخت کنند، مشکل مستمندان حل می شود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید تامگذاری کرده است، لذا اگر به ظرفیت های استان خوب توجه کنیم خواهیم دید در استان کرمانشاه، ما زمینه جهش تولید و کار بسیار داریم، فقط باید از این ظرفیت ها استفاده مطلوب را معمول داریم.
وی خاطر نشان ساخت: در روزگار گذشته استان کرمانشاه مرکز کشت زعفران بوده است، اگر همت و تلاش وافری معمول گردد باز می توان استان را به آن جایگاه رساند و از قِبَل آن شغل های زیادی را ایجاد نمود.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: رسیدن به جایگاه مطلوب کشاورزی استان بستگی به همت و مدیریت همه ما دارد و این که تشخیص دهیم چه محصولاتی در بازار طالب دارد به سمت سوی تولید انبوه و مکانیزه آن محصولات قدم برداریم.
آیت الله علماء نعمت آب را یکی از سرمایه های بی بدیل استان دانست و خاطر نشان ساخت: همین آب جاری که در استان بحمدالله به وفور یافت می شود، در برخی جاها با سختی و مشکلات از عمق ۲۵۰ متری زمین بدست می آید، پس باید قدردان این موهبت ارزشمند الهی باشیم.
گفتنی است قبل از سخنان آیت الله علماء برخی مدیران کل دستگاه هایی اجرایی استان به ارائه دیدگاه های خود پیراموت زکات پرداختند.