نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: اگر تولید در استان زنده شود، تمام مشکلات استان از بین رفته و استان نجات می یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در نشست پیش از ظهر امروز تعدادی از صنعت گران و معدن کاران که با حضور مدیر کل سازمان صتعت ، معدن و تجارت، با نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت، بر اهمیت همه گیر شده فرهنگ کار در استان تأکید شد.
آیت الله علماء افزود: باید بنیه اقتصادی مردم قوی باشد، زیرا اگر مردم در رفاه باشند و مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشته باشند، بنیه صنعت و معدن هم قوی خواهد شد.
امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از نحوه برخوردو کیفیت وام دهی بانک ها تأکید کرد: چگونه است که برای عده ای آنقدر وام پرداخت می شود که در نهایت به اختلاس می انجامد و این گونه افراد حتی حاضر به انجام تعهدات بانکی و بدهی خود نمی شوند، اما اگر افرادی برای مبلغ ناچیزی وام به بانک مراجعه کنند با مشکلات متعدد روبرو شده که گاهی از خیر دریافت وام می گذرند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با انتقاد از بیکاری استان تصریح کرد: برای استان زر خیز و ثروتمندی مثل کرمانشاه ننگ است که فرد بیکار داشته باشد، از طرفی متأسفانه فرهنگ کار در استان بسیار ضعیف است لذا کسانی که بیکار هستند باید برای امرار معاش و گذران زندگی، تن به کار دهند.
وی افزود: استان کرمانشاه استعداد خوبی برای کشت برنج ، زغفران کاری، تولید زیتون و انواع محصولات باغی و زمینی را دارد ، حال چرا از این همه ثروت استفاده نمی شود و مردم فقر را به ثروت ترجیح می دهند، سوال لاینحلی است که از دیر بازگریبان این استان را گرفته است.
گفتنی است قبل از سخنان آیت الله علماء تنی چند از صنعتگران و معدان کاران به همرا مهندس دارابی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.