نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه: قشر دانشجو سرمایه بی بدیل کشور برای نیل به اهداف کلان و ترقی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دیدار امروز دانشجویان بسیجی با آیت‌الله علما، که به مناسبت ۱۶آذر روز دانشجو برگزار شد، از دانشجویان درخواست شد پیشنهاد های سازنده خود را به مسوولان ارایه دهند.
امام جمعه کرمانشاه با تبریک روز دانشجو گفت: امام راحل فرمود دوقشر حوزه و دانشگاه باید مملکت را اداره کنند، زیرا پیوند بین علم و دین باعث رونق و موفقیت کشور می شود.
وی افزود: دانشجویان باید بدانند، هیچگاه نظرات و طرح های علمی آن ها در پیشرفت کشور فراموش نخواهد شد و مسوولان طراز اول ما به فکر آن ها بوده اند لذا دانشجویان عزیز ما بدانند هیچگاه تنها نبوده اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تشکر از سخنان و انتقادات دانشجویان تأکید کرد: از دانشجویانی که سخن گفتند، انتقاد کردند، بسیار متشکرم اما دانشجویان عزیز ما باید در کنار انتقاد ، پیشنهاد هم ارایه دهند.
ایشان یادآور شد: باید بدانیم چرا آمریکا دشمن شماره یک ماست، آمریکا با صنعت موشکی ما ، پیشرفت های بی نظیر کشور ما مخالفتی ندارد، آن ها با اصل انقلاب مخالف هستند، لذا دانشجویان عزیز یکی از بهترین قشرهای تبیین کننده دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
آیت الله علما اظهار داشت: باید امیدواری را در جامعه گسترش داد، لذا می بینیم، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره دعوت به امید دارند، زیرا آینده کشور را روشن و موفق می بینند و ما هم باید پشت سر حضرت ایشان ، امیدواری را در جامعه انتشار دهیم.
امام جمعه کرمانشاه با دعوت از مسوولان برای شنیدن سخنان دانشجویان و دانشگاهیان تصریح کرد: مسوولان باید به فکر آینده جوانان و دانشجویان باشند، دانشجوی ما شغل، ازدواج ، مسکن و آینده ای تضمین شده می خواهد و این از اصول بدیهی و قانونی کشور و حق طبیعی آن هاست.
این استاد حوزه های علمیه بیان داشت: دانشجویان عزیز ما باید در کنار درس و تحصیل ، اصول زندگی و بصیرت سیاسی را بیاموزند ، زیرا اگر دانشجوی ما مدرک بالای علمی را گرفت ، اما زندگی و ازدواج ناموفقی داشته باشد ره به موفقیت نبرده، لذا این عزیزان باید در کنار تحصیل علم ، سبک زندگی را هم بیاموزند و بر اساس این روش پیش روند، زیرا فرهنگ ما بسیار غنی و پر بار می باشد و این غنای فرهنگی را باید صادر کنیم ، زیرا فرهنگ غنی ما، دارای سلامت الهی و سنتی است.
آیت الله علما با دعوت از مسوولان برای تقویت حلقه نخبگان استان اظهار داشت: حلقه نخبگان استان باید تقویت شود و مسوولان از نخبگان استان استفاده بهینه ببرند، زیرا گاهی پیشنهاد های نخبگان راه برون رفت از تنگناهای موجود است، لذا باید مدیریت کشور به سمت سوی بهینه سازی پیش رود، زیرا منابع استان و کشور ما غنی و گوناگون و گسترده است، که اگر خوب مدیریت شوند هیچ اثری از فقر و بیکاری نخواهیم داشت.
گفتنی است: دانشجویان حاضر در جلسه از دانشگاه های رازی، فرهنگیان ، علوم پزشکی ، علوم قرآنی ، صنعتی ، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بودند ، که در فرصت های خود دیدگاه های خود را پیرامون مسائل مختلف بیان داشتند.