نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه: عمل به آموزه های قرآن نجات بخش جامعه بشری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه در آیین کرسی تلاوت قرآن کریم که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که با شرکت اساتید دانشگاه و قاریان ممتاز (روز دوشنبه مورخ ۲۳ آبان ماه جاری) برگزار شد، از جوانان دانشجو درخواست شد به دنبال واقعیات زندگی بروند.
امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن تلاوت قرآن کریم در عرصه جامعه اظهار داشت: هرگاه شمیم روح بخش قرآن در عرصه جوامع جاری شود مشکلات کم شده و انسان به آرامش و رستگاری می رسد، لذا ضرورت دارد در کنار تلاوت قرآن با صوت خوش، مبانی تفسیر و تحلیل قرآن هم در جامعه ساری شود تا مردم بیشتر در جریان واقعیات قرار گیرند.
وی افزود: باید اساس اسلام را به جوانان یاد بدهیم، باید دستورات قرآن در جامعه جاری شود، واقعیات هیچگاه عوض نمی شود لذا از جوانان عزیز می خواهم دنبال واقعیات بروید، زیراآن چه که دنیا را می لرزاند واقعیات است.
این استاد برجسته حوزه های علمیه یاد آور شد: چتر حمایتی قرآن نجات بخش انسان در بدترین حالات زندگی است و آن چه که جوامع را در این همه مصیبت نجات می دهد دامان وحی و معنویت است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت مردمی بر اساس اسلام بود که ماهیت اسلام را به دنیا معرفی کرد، این انقلاب بر اساس دستورات قرآن توسط امام راحل بنیاد نهاده شد و چون بر اساس فطرت الهی مردم بود ، گروه های مختلف جامعه یک صدا از آن پشتیبانی کرده و ماهیت انقلاب اسلامی ایران را در جهان رقم زدند.
آیت الله علماء با مهم دانستن کلاس های قرآنی تأکید کرد: رسول مکرم اسلام(ص) در معرفی اسلام به جامعه آن روزگار با قرآن شروع کرد آموزش قرآن و عمل به دستورات حیات بخش قرآن را به نمایندگان خود یادآور شد و این قرآن بود که زمینه جهانی شدن اسلام را در همه ابعاد فراهم آورد.
امام جمعه کرمانشاه با تبیین ماهیت انقلاب اسلامی بیان داشت: امام راحل در بدو تشکیل حکومت اسلامی در پاسخ خبر نگاران دنیا فرمود “من با اسلام حکومت تشکیل می دهم”، لذا دیدیم در مقابل تمام دشمنی های استکبار جهانی از اصل اسلام دفاع و آن را تنها دین حیات بخش جهان دانست.
آیت الله علماء پیرامون اهمیت قرآن کریم اظهار کرد: قرآن معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) است و از زمان خود رسول الله تا کنون بر اهمیت آن تفسیر نوشته شده است، زیرا قرآن اقیانوس بیکرانی است که نجات بخش انسانیت انسان است و سرمایه جهان اسلام درکنار اهل بیت (ع) است.