نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: فضای فرهنگی سالم و بسط و گسترش آن حق آحاد مردم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی که با حضور آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبران رهبری، مهندس بازوند استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، آیت الله علماء بر اهمیت نشر و گسترش آثار فرهنگی فاخر استان تأکید کرد.
امام جمعه کرمانشاه افزود: فضای فرهنگی جامعه باید با انتشار آثار فرهنگی فاخر تلطیف شود و مردم احساس امنیت فرهنگی نمایند.
آیت الله علماء گفت: برنامه های اثر گذار فرهنگی که باعث ارتقای فرهنگی می شود و مردم را در مسیر درست فرهنگی قرار می دهد باید تقویت شوند و برای حفظ آن ها از ظرفیت دستگاه ها استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با انتقاد از برخی باور های مردم تأکید کرد: متأسفانه ازدواج جوانان بسیار سخت شده و مهریه های سنگین که هیچ لطفی برای زوجین ندارد، یکی از عوامل این بی ثباتی ازدواج جوانان می باشد.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که بایستی مدام به عنوان فرهنگ در باور مردم زنده باشد یاد و خاطره شهدای کشور است و این که زمینه این باورمندی را همه ما باید مهیا کنیم.
گفتنی است: قبل از سخنان امام جمعه کرمانشاه، ابتدا آیت الله محمدی عراقی با گرامیداشت روز ملی کرمانشاه گفت: باید برای ثبت روز ملی کرمانشاه در عرصه فرهنگ عمومی از تمامی ظرفیت های فرهنگی استفاده شود.
آیت محمدی عراقی افزود: یکی از بهترین عناصری که می توان برای بزرگداشت روز ملی کرمانشاه از آن بهرمند شد، چاپ و انتشار آثار نویسندگان استان کرمانشاه است که در اقصی نقاط میهن حضور دارند.
نماینده مردم استان کرمانشاه در خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد: صدا و سیما بتواند از این ظرفیت های خوب موجود برای ارتقای نام کرمانشاه استفاده ببرد.
سخنران دیگر این جلسه مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه بود که با شاره به ۵ مرداد روز ملی کرمامشاه گفت: روز ملی کرمانشاه نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه می باشد.
وی افزود: امسال به دلیل نبودن وقت کافی نتوانستیم جشن بزرگ مردمی برگزار نماییم، لذا باید از تمامی پتانسیل ها برای ثبت این روز بزرگ استفاده شود.
استاندار کرمانشاه تأکید کرد: یکی از بهترین کار ها که در روز ملی کرمانشاه اتفاق افتاد، ثبت جهانی اورامانات بود که باعث خوشحالی مردم استان شد و یقین داریم اگر برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد باعث شکوفایی اقتصاد استان می شود.