در پی اهانت نشریه فرانسوی«شارلی ابدو» به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) یادداشتی در محکومیت این حرکت غیر انسانی، از سوی دکتر علیرضا شهرستانی، استاد دانشگاه و رئیس دفتر حضرت آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه منتشر شد. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، دکتر شهرستانی، طرح این توطئه ی شوم را نتیجه شکست ایدئولوژیک غرب، آمریکا و صهیونیزم نسبت به ماهیت الهی اسلام و آخرین پیامبر خدا(ص) می داند.
      بسم الله الرحمن الرحیم
              ای پیامبر رحمت و کرم(ص)! امروز بر همه اندیشمندان جهان مبرهن و آشکار است که دین تو و آیین الهی تو گستره جهان را با عشق در می نوردد و بر اساس فطرت انسان ها که ودیعه ای الهی دارد، دستور تو که منبعث از سخن خدای رحمن است، اندیشه و مسلک انسان ها را در بر می گیرد، بنابراین اگر به نام آزادی نشریه ای موهن و بی مقدار بخواهد به ساحت قدسی تو اهانت کند، در واقع به استقبال نابودی تار پود تفکر شوم خود رفته است. چرا که این وعده الهی است که خداوند متعال می فرماید:
           «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»
مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید( صف۸)
 امروز بر هر انسان آزاد اندیشی واضح و روشن است، شکست ایدئولوژیک غرب، پیش تر از شکست نظامی آن ها هویدا می شود و این توهین در راستای نشان دادن خبث طینت نهفته آنان است که قدرت رویارویی با عظمت، منطق، جهان بینی و ژرفای اسلام مبین و قرآن الهی را ندارند، آن ها خوب می دانند، دین مبین اسلام و قوام و نشر آن، آنقدر که مرهون مهربانی، لحن لیّن، کلام دلنشین و منطق الهی پیامبر رحمت بود، به هیچ چیز دیگری وابسته نبود. آن ها به خوبی آگاهند جوانان غرب در آینده ای نزدیک و در پی سرگردانی های فکری و ایدئولوژیک، عاقبت به سراغ فطرت خود می روند، سرشتی که ریشه در خدای مهربان دارد و مگر سخن رسول مکرّم و دین او، جز دعوت همگان برای پرداختن به فطرت الهی چیز دیگری هست؟ یقین داریم عصبانیت غرب در توهین به مقدسات مسلمانان، معجزه وحدت مسلمین  را به ایادی شوم و سیاه تکفیر نشان خواهد داد و بی شک «عاقبت از آن مؤمنین خواهد بود».
                                                        علیرضا شهرستانی