نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: علت عمده گرانی ها و نابسامانی معیشتی مردم، از بی تدبیری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه، در دیدار نوروزی استاندار کرمانشاه و معاونین استانداری با آیت الله علماء، بر ضرورت ساماندهی هر سریعتر برخی اقلام مصرفی مردم تأکید شد.
امام جمعه کرمانشاه افزود: ظرف ۴۲ سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد در جهان خوب درخشیده ایم و به رغم مشکلات، دنیا در مقابل ما خضوع می کند.
وی بااشاره به تأثیرات مخرب ویروس منحوس کرونا بر اقتصاد جهانی تأکید کرد: اقتصاد جهان متأثر از این ویروی منحوس است و باطبع مشکلاتی برای معیشت مردم ایجاد کرده است، اما در کشور ما با این پویش مؤمنانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مشکلات به حداقل رسیده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری بر عهده مردم و دولت می باشد، یعنی مردم و دولت به صورت منسجم و برنامه ریزی شده، باید در جهت تحقق این شعار اتحاد و اتفاق داشته باشند.
وی در خصوص انتخابات پیش روی کشور خاطر نشان ساخت: برگزار ی انتخابات برای ما خیلی روان و ساده است، زیرا هیچ کشوری به اندازه ما انتخابات نداشته و این برنامه سیاسی را اجرا ننموده است.
امام جمعه کرمانشاه در خصوص بیکاری بالای استان افزود: متأسفانه آمار بیکاری استان بالاست و تعجب است با وجود این همه ثروت و منابع خدادای، چرا باید در استان بیکار داشته باشیم؟
گفتنی است قبل از سخنان آیت الله علماء، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه طی سخنانی گفت: متأسفانه روند کرونا نگران کننده است و اگر رعایت نشود وضعیت بدتر خواهد شد.
وی گفت از ۳ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستان های استان تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت برای کرونا در نظر گرفته شده است و در این راستا استان به ده دستگاه اکسیژن سازبه ارزش حدود ۳۰ میلیارد توان نیار دارد که سه دستگاه آن از محل اعتبارات وزارت نفت در حال تهیه می باشد.
وی تأکید کرد: یک نقشه راه اصلاح شده ای برای گذر از این پیک کرونا در نظر گرفته ایم که امیدواریم با همکاری و رعایت مردم ، به سلامت و با حداقل تلفات بتوانیم از آن عبور کنیم.
شایان ذکر است بعد از استاندار کرمانشاه، دو تن از معاونین استانداری سخنان کوتاهی ارائه نمودند، حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری در خصوص برگزاری انتخابات پیش روی کشور گفت:امیدواریم بتوانیم انتخابات سال ۱۴۰۰ را که یکی از انتخابات مهم کشور می باشد، با حضور پر شور مردم برگزار نماییم.
سپس هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: متأسفانه کرونا بر اقتصاد استان تأثیر گذاشته و طبعاً مشکلاتی را به وجود آورده است اما به رغم این مشکلات پروژه های عمرانی و اقتصادی به خوبی در حال پیشرفت می باشند.